X
تبلیغات
گل نرگس
گل نرگس
چه شقایق باشد چه گل نیلوفر و یاس جای یک گل خالیست تا نیاید گل نرگس زندگی زیبا نیست

ارائه شجره نامه تمام ساکنان روی زمین امکانپذیر شد!

با راه اندازی پایگاه اینترنتی آزمایش DNA ارائه شجره نامه تمام افراد روی زمین ممکن می شود.

به گزارش مهر، این پایگاه اطلاعاتی اینترنتی در حقیقت شراکت جدیدی است که میان پایگاه های اینترنتی Agency.com و Sorenson Genomics شکل گرفته است و کاربران با پرداخت 200 دلار و شرکت در آزمایشات آن به شجره نامه خود دست خواهند یافت. 

به گفته محققان راه اندازی چنین پایگاه اطلاعاتی اینترنتی می تواند به نزدیک کردن خانواده های دور افتاده از هم در سراسر جهان منجر شود.

مسوولان این پایگاه اینترنتی معتقدند که این تکنیک جدید، انقلابی در ارایه شجره نامه بشری ایجاد خواهد کرد و بدین ترتیب افراد می توانند به اعضای شجره خود ارتباط برقرار کنند. این درحالی است که چنین امکانی تا چند سال پیش غیرقابل تصور بوده است


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 1386/03/30 توسط ابوحامد

تبليغ پپسي 
نوشته شده در تاريخ شنبه 1386/03/26 توسط ابوحامد


نوشته شده در تاريخ شنبه 1386/03/26 توسط ابوحامد

نوشته شده در تاريخ شنبه 1386/03/26 توسط ابوحامد

عکسهایی از اشغال غزه توسط حماس 

عکسهایی از درگیریهای داخلی میان فتح و حماس در غزه

حماس کنترل غزه را در دست گرفت

یک فلسطینی بر روی نفر بر آتش گرفته نیروهای امنیتی مخصوص محمود عباس در غزه

فلسطینیان در حال غارت مقر نیروهای امنیتی مخصوص محمود عباس - غزه

نیروهای حماس مقر نیروهای امنیتی وابسته به محمود عباس را به آتش کشیدند

طرفداران حماس پرچم این گروه را بر روی یک نفربر منهدم شده نیروهای امنیتی محمود عباس برافراشته اند

نیروهای حماس با ورود به ساختمان فرماندهی نیروهای امنیتی محمود عباس عکسهای وی و یاسر عرفات را به زیر انداختند

نیروهای حماس در دستشویی مقر فرماندهی نیروهای امنیتی محمود عباس در غزه

بدون شرح!

نیروهای حماس در دفتر شخصی محمود عباس در غزه

 


نوشته شده در تاريخ شنبه 1386/03/26 توسط ابوحامد

دمشق ، آرمگاه دکتر علی شریعتی


نوشته شده در تاريخ شنبه 1386/03/26 توسط ابوحامد

دیروز (۵ شنبه) جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت روباه پیر در تهران برپا بود. صدها دانشجوی ایرانی هم برای اعتراض آمده بودند. یک اتومبیل حامل دسته گلی بزرگ خود را به جلوی درب سفارت رساند. دانشجوها دسته گل را از ماشین بیرون آوردند.

کارت ویزیت سفیر عراق بر روی دسته گلی برای جشن تولد ملکه اشغالگران انگلیس در تهران

کارت ویزیت سفیر عراق در تهران بر روی دسته گل نصب بود. بله ... سفیر عراق برای ملکه کشوری که اشغالگر عراق است و هر روز مسلمانان عراق را به خاک و خون می کشد، دسته گل می فرستد ...


نوشته شده در تاريخ شنبه 1386/03/26 توسط ابوحامد

پخش برنامه در بين آگهي!؟

پخش برنامه در بين آگهي ها


واژه تبليغات از اركان مركزي كليساي كاتوليك كه به وسيله «پاپ گرگوري پانزدهم» در سال ۱۶۲۲ ايجاد شده بود، گرفته شده است.  تبليغات به فعاليت هاي گوناگوني اطلاق مي شود كه به دو دسته اصلي تقسيم مي شوند: تبليغات تجاري و تبليغات سياسي.۲ تبليغات تجاري شامل آگهي، فروشندگي و رابطه عمومي است و به دليل كاربرد و نياز قشرهاي مختلف مردم به آن، بيش از تبليغات سياسي- در جامعه- مورد استفاده قرار مي گيرد. نظرات درباره تبليغات، متفاوت است. عده اي آن را وسيله اي براي ارتقاي معلومات و بالابردن آگاهي مردم در انتخاب و خريد مناسب دانسته اند و گروهي ديگر، تبليغات را نوعي «گمراه كردن» و «گول زدن» مي دانند كه چشم ها را از ديدن واقعيات دور نگه مي دارد. در بررسي علت ها و لزوم تبليغات مي توان گفت كه روشي براي ايجاد حس رقابت بين توليد كنندگان و بالابردن آگاهي مردم نسبت به جنس و قيمت كالا ها است.
سازمان صدا و سيما از چند سال پيش، يعني زماني كه مجلس شوراي اسلامي به خاطر درآمدهاي حاصل از پخش آگهي تبليغاتي، اقدام به كاهش چشمگير بودجه سالانه اين رسانه كرد، افزايش پخش آگهي ها را به عنوان يكي از اولويت هاي خود براي تأمين بودجه توليد مورد توجه قرار داده است. در ابتدا، تبليغات تلويزيوني بسيار جالب و جذاب بود، به طوري كه اكثر تبليغاتي كه با موسيقي و ريتم خاصي بخش مي شد، در خاطره ها مي ماند و حتي با شنيدن آهنگ آن مي شد به جنس و كالاي مورد نظر پي برد اما با گذشت زمان شرايط فرق كرد.
در سال هاي اخير شرايطي به وجود آمد تا تلويزيون به سمت صرفه جويي در هزينه هاي توليد سريال ها پيش برود. قرار شد سريال هاي بي محتوا، بي مضمون، آبكي و پرخرج ديگر ساخته نشود. همچنين توليد فيلم سينمايي متوقف و از افزايش توليد سريال هاي تاريخي و طولاني جلوگيري شد. اما به نظر مي رسد باوجود در پيش گرفتن اين سياست ها نه تنها سازمان صدا و سيما از نظر كسب درآمد و بودجه به تعادل نرسيده، بلكه اصرار در افزايش پخش آگهي تبليغاتي براي كسب درآمد بيشتر روي كيفيت برنامه هايش نيز تأثير منفي گذاشته است.
تا چندي قبل آگهي هاي تبليغاتي فقط قبل و بعد از برنامه ها و بويژه سريال ها و فيلم هاي سينمايي پخش مي شد و نهايتاً يك بار هم هنگام پخش فيلم ها روي آنتن مي رفت اما كم كم مدت زمان و تعداد پخش آگهي ها آنقدر زياد شد كه بيننده بايد با دقت خاصي برنامه مورد نظرش را پيگيري كند تا مبادا در ميان تبليغات گم شود. برخي از مردم معتقدند بعد از هر بار كه آگهي تبليغاتي پخش مي شود، بايد خلاصه اي از برنامه، دوباره پخش شود تا مخاطب به خاطر بياورد قبل از آگهي ها شاهد چه برنامه اي بوده است! حجم تبليغات نه تنها هنگام پخش فيلم ها و سريال هاي تلويزيوني اختلال ايجاد مي كند، بلكه تبديل به نوعي ضد تبليغ مي شود و خاطره ناخوشايندي از كالاي مورد نظر در ذهن مخاطب به جاي مي گذارد.
خوشبختانه يا متأسفانه در اكثر برنامه ها هنگام آغاز پخش آگهي هاي بازرگاني، ابتدا مدت زمان پخش در سمت راست صفحه تلويزيون درج مي شود ولي با توجه به زمان هاي طولاني كه براي پخش آگهي ها در نظر گرفته مي شود، اكثر مخاطبان روي خوشي به آن نشان نمي دهند. به نظر مي رسد اين مسأله نه تنها از نظر مديران شبكه ها بلكه از چشم سفارش دهندگان آگهي نيز دور مانده و همه دست اندركاران توليد و پخش آگهي فقط به كميت مي انديشند و تأثير آن مورد توجه قرار نمي گيرد.
بالا بردن زمان هر نوبت پخش آگهي آن هم در ميان پخش يك فيلم يا سريال تلويزيوني پديده اي نو به شمار مي آيد، به طوري كه پيش از اين ۳۰ ثانيه تا ۲ دقيقه تبليغ در زمان پخش يك برنامه گنجانده مي شد اما در اين اواخر براي ديدن يك سريال ۴۵ دقيقه اي بايد دو تبليغ ۱۰ دقيقه اي در ابتدا و انتهاي سريال و ۳ يا ۴ تبليغ ۵ دقيقه اي را هم در ميان آن سريال تحمل كرد و در آخرين ركوردي كه تلويزيون در زمينه پخش آگهي در ميان يك سريال از خود به جاي گذاشت، پخش ۸ دقيقه و ۵ ثانيه آگهي هنگام پخش مجموعه تلويزيوني «زير تيغ» بوده است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 1386/03/21 توسط ابوحامد

بازار تبليغات آنلاين چين تا پايان امسال شاهد رشد ‌٣٦ درصدي خواهد بود. به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران، انجمن تحقيقات فن‌آوري اطلاعات چين به ‌٣٩/٤ ميليارد يوان خواهد رسيد كه نسبت به سال پيش از آن افزايش ‌٣٦ درصدي را نشان مي‌دهد

.

تبليغات موتورهاي جست‌وجوگر در چين اكنون حدود ‌٣٣ درصد از كل بازار تبليغات آنلاين را تشكيل مي‌دهد و بر اساس اين مطالعه Sina.com بزرگ‌ترين تبليغ كننده‌ي آنلاين چين در نيمه‌ نخست امسال بوده است.



نوشته شده در تاريخ دوشنبه 1386/03/21 توسط ابوحامد

بررسی میزان تاثیرگذاری تبلیغات رسانه‌یی کشور در شکل‌دهی افکار عمومی

 

تاثیر تبلیغات رسانه ‌ای کشور در شکل‌دهی افکار عمومی

 

افکار عمومی‌ در فضایی شکل می‌گیرد که آگاهی وجود داشته باشد و نقد، تبادل افکار و وجود روحی از تضاد بین عقاید، جایگاه شکل‌گیری افکار عمومی ‌است و رسانه جایگاه طرح این مسائل؛ نقش رسانه‌ها در دنیایی که آن‌ها ابزار قدرتمند تاثیرگذاری در عرصه‌ی بین‌المللی به شمار می‌رود، نقش آن‌ها در تبلیغات مختلف بازرگانی، سیاسی و فرهنگی و در نتیجه شکل‌دهی افکار عمومی بیش از پیش به چشم می‌آید.

به گزارش خبرنگار رسانه‌ی خبرگزاری دانشجویان ایران، کارشناسان معتقدند که دنیای کنونی، وارد یک جنگ رسانه‌یی تمام عیار شده و سرعت گردش اطلاعات در آن بسیار سرسام‌آور است و هر کس بتواند مدیریت گردش این اطلاعات را به دست بگیرد، به دنیا حاکمیت می‌کند و در حقیقت در دنیای امروز، قدرت نرم حرف اول و آخر را می‌زند.

دکتر محمود دهقان - عضو هیات علمی دانشکده‌ی صداو سیما- در این باره معتقد است: ‌تبلیغات یعنی ارایه‌ی اطلاعات جدید به مخاطب که باورهای تازه ایجاد می‌کند و باور جدید به تغییر رفتار مخاطب منجر می‌شود. البته رسانه‌ها تنها ابزار انتقال پیام نیستند و اگر در زمان انتقال پیام، جهت‌گیری خاصی داشته باشند به ابزار قدرت تبدیل می‌شوند که تخریب، تضعیف و یا تقویت می‌کنند.

‌از سویی توانایی تاثیر‌گذاری بر افکار عمومی‌ معیار مهم ارزیابی عملکرد رسانه‌ها در زمینه‌ی تبلیغات به شمار می‌رود و چنانچه رسانه با شناساندن یک فکر یا کالا، بتواند افکار عمومی‌ را به سمتی سوق دهد که گرایش آن‌ها به آن فکر یا کالا یا استراتژی بیش‌تر شود، یعنی توانسته است وظیفه‌ی تبلیغاتی خود را به درستی انجام دهد،‌ هر چند گاهی در مورد قدرت تاثیرگذاری رسانه بر افکار عمومی‌،‌ اغراق می‌شود اما نمی‌توان منکر تاثیرگذاری آن نیز شد. 

به عقیده‌ی کارشناسان تبلیغات رسانه‌یی در کشور ما هر چند پا را از سطح تجاری فراتر گذاشته؛ اما هنوز نتواسته است پا به پای رسانه‌های خارجی حرکت کند و تاثیرگذاری مناسب را داشته باشد؛ نبود هدف‌گذاری مناسب و مشخص نبودن مرزهای معین تبلیغات برای رسانه‌های داخلی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این حوزه است.

قلی شیخی - مدیر مسوول روزنامه‌ی توسعه- در این باره می‌گوید:‌ باید حدود معین تبلیغات برای رسانه‌ها تعریف شود تا از حد اختیاراتشان تجاوز نکنند؛ رسانه باید هدف خود را از تبلیغات سیاسی، تجاری، فرهنگی و غیره بداند که این هدف‌گذاری وظیفه‌ی مسوولان کشور است، درغیر این صورت تبلیغات در کنار لجام گسیخته بودن تاثیرگذاری لازم را نیز نخواهند داشت.

اما نبود نگاه علمی به تبلیغات رسانه‌یی در داخل کشور یکی دیگر از کاستی‌های این حوزه به شمار می‌رود که دلیل اصلی آن نبود رشته‌های آکادمیک در این حوزه است و به گفته‌ی تحلیل‌گران ایجاد این رشته‌ها هم به تاثیر‌گذاری موثرتر بر افکار عمومی در زمینه‌ی تبلیغات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کمک خواهد کرد و هم سرمایه‌ی کم‌تری را هدر خواهد داد، یعنی با سرمایه‌ی کم به بازدهی بیش‌تر خواهیم رسید.

مدیریت تبلیغات نیز یکی دیگر از دغدغه‌های فعالان حوزه‌ی تبلیغات رسانه‌یی است، در حقیقت در کشور ما چیزی به اسم مدیریت تبلیغات به معنای واقعی وجود ندارد و همین ضعف مدیریت در عرصه‌ی تبلیغات باعث شده است که بخشی از مخاطبان خود را به راحتی در اختیار رسانه‌های خارجی قرار دهیم که آن هم به گفته‌ی کارشناسان نه به خاطر کمبود استعداد، بلکه به خاطر سیاست‌های غلط است.

سید وحید عقیلی - مدرس ارتباطات - در این باره معتقد است: مدیریت صحیح و حرفه‌یی، در کنار نگاه تخصصی و پرداخت جدی به مساله‌ی آموزش در حیطه‌ی تهیه‌ی خبر، چه به صورت مکتوب و چه تصویری،‌ انتخاب نوع خبر، رعایت اصول خبری و غیره باعث می‌شود که خبر در یک فضای حرفه‌یی تولید و بر جذابیت‌های آن افزوده شود؛ توجه به این امور، همان دلیل تاثیر‌گذارتر بودن رسانه‌های خارجی بر افکار عمومی ‌است.

ناهماهنگی‌های موجود در تبلیغات رسانه‌یی داخلی از نکات دیگری است که کارشناسان به آن اشاره دارند و دلیل اصلی آن را نیز توجه بیش‌تر رسانه‌ها به جنبه‌ها‌ی خبری و اطلاع‌رسانی، به جای پرداختن به تفسیر و تحلیل می‌دانند. البته بخشی از این ناهماهنگی‌ها، به خصوص در حوزه‌ی مطبوعات، به دلیل خط مشی، سیاست و اندیشه‌های حرفه‌یی، طبیعی است؛ اما مطمئنا کم کاری رسانه‌ها در این زمینه نیز بی تاثیر نیست. 

به اعتقاد تحلیل‌گران برخورد سنتی و تجربی با تبلیغات در کنار مشخص نبودن نوع برخورد ما با سیاست دنیا نیز باعث شده است که رسانه‌ها و به خصوص مطبوعات نتوانند در عرصه‌ی بین‌الملل اثرگذار ظاهر شوند، ضمن این که در این شرایط توجه رسانه‌ها به مسائلی که شاید کم‌تر مورد نظر مسوولان است، دور از انتظار نخواهد بود.

مطالعات نشان می‌دهد که در رسانه‌های داخلی، هنوز تعریف و باز تعریف درستی از تبلیغات صورت نگرفته است و همچنان در بسترهای قدیمی ‌حرکت می‌کنند؛ جهانی نبودن نیز دلیل دیگری برای تاثیرگذار نبودن آن‌ها در سطح جهانی است و شرایط سیاسی حاکم بر جامعه و گرفته شدن قدرت نقد از حوزه‌ی رسانه نیز یکی دیگر از دلایل ناکارآمدی تبلیغات رسانه ای از نظر فعالان این حوزه است.

حاجی محمد احمدی - یک روزنامه‌نگار - در این باره می‌گوید: جناح حاکم فعلی به دلیل مشکلاتی که با برخی از مطبوعات دارد،‌ کمکی به آن‌ها نمی‌کند و این دسته از جراید نیز به خاطر ترس از توقیف دست به عصا راه می‌روند. همه‌ی این‌ها به این معنی است که قدرت نقد از حوزه‌ی رسانه گرفته شده است و وقتی رسانه در داخل حرفی برای گفتن نداشته باشد، در خارج از کشور نیز نمی‌تواند روی تبلیغات سیاسی خاصی تمرکز کند.

یک عضو هیات علمی ‌دانشگاه گفت: ما در کشور سیاست‌گذاری واحدی در زمینه‌ی تبلیغات که دارای ساختاری علمی و عملی باشد نداریم و برای بهبود کمی ‌و کیفی تبلیغات رسانه‌یی در داخل به مدیریت تبلیغاتی نیازمندیم که تنها سیاست‌های تبلیغاتی را تدوین کرده و خود عامل تبلیغاتی نباشد.

محمد حسن اسدی طاری با تاکید بر این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌رغم این که متولی اصلی سیاست‌های تبلیغاتی در کشور است، اما بیش از توجه به قابلیت‌های کارکردی تبلیغات به آن نگاهی سیاسی دارد، اظهار کرد: وجود یک رشته‌ی مستقل برای تبلیغات در مراکز ‌آموزشی کشور که بتواند استراتژی‌ها و مدیریت تبلیغاتی را به فعالان این عرصه بیاموزد، به تبلیغات رسانه‌یی در داخل بسیار کمک خواهد کرد.

او افزود: ما باید از تجارب غرب در این زمینه که ابتدا به جهانی کردن روزنامه‌ها بعد رادیو وتلویزیون نشان پرداختند، استفاده کنیم و با فراهم کردن ابزار و امکانات لازم و آموزش نیروهای مورد نیاز به عقب ماندگی‌هایمان در این زمینه پایان دهیم.

امیدعلی مسعودییک استاد ارتباطاتگفت: رسانه‌ها ابزار قدرتمند تاثیرگذاری در عرصه‌ی بین‌المللی هستند و هدف آن‌ها از تبلیغات به طور کلی، آگاهی و از تبلیغات سیاسی، به طور اخص، انحراف افکار عمومی ‌است؛ جنگ آینده دنیا جنگ رسانه‌ها است و این یعنی قدرت نرم حرف اصلی را می‌زند.

به گفته‌ی او در عرصه‌ی تبلیغات تجاری موفقیت‌های داشته‌ایم، در زمینه‌ی اندیشه‌های سیاسی نیز هر چند تبلیغات خوبی صورت گرفته است، ما به دلیل جهانی نبودن رسانه‌هایمان، هنوز به تاثیرگذاری مناسب بر افکار در سطح جهانی نرسیده‌ایم.

وی افزود: ما باید از تجارب غرب در این زمینه که ابتدا به جهانی کردن روزنامه‌ها بعد رادیو وتلویزیون نشان پرداختند، استفاده کنیم و با فراهم کردن ابزار و امکانات لازم و آموزش نیروهای مورد نیاز به عقب ماندگی‌هایمان در این زمینه پایان دهیم.

با تمام این اوصاف با وجود مشکلات موجود در این حوزه کارشناسان همچنان به پیشرفت کشور در این حوزه امیدوارند و رسیدن ایران به جایگاه مهم تاثیرگذاری بر افکار عمومی را دور از انتظار نمی‌بینند. 

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 1386/03/21 توسط ابوحامد

امکان شمارش دقیق میزان مشاهده تبلیغات در مکان‌های عمومی فراهم شد

 تبليغات محيطي

 

با طراحی دستگاه جدید، تبلیغ کنندگان می‌توانند میزان مورد مشاهده قرار گرفتن بیلبوردها و صفحات نمایش تبلیغاتی خود را بررسی کنند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری ایسنا، با طراحی یک فن‌آوری از سوی یک پروفسور کانادایی،‌ تبلیغ کنندگان می‌توانند شمار افرادی را که به بیلبوردها و صفحات تبلیغاتی آن‌ها نگاه می‌کنند، محاسبه کنند .بر اساس این گزارش این دستگاه قابل حمل با دوربینی حرکات چشم را کنترل می‌کند و به طو خودکار نگاه افراد را از فاصله‌ای در حدود 10 متر تشخیص می‌دهد.

عرضه‌ این فن‌آوری در پی افزایش نمایش تبلیغات در صفحات نمایش پلاسما، در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌های عمومی ‌صورت می‌گیرد زیرا در حالی که شماره مشاهده‌ی تبلیغات در یک وب سایت قابل محاسبه هستند، چنین امکانی برای صفحات نمایش پلاسما دشوارتر است. بنا بر اعلام این ابزار که اکنون توسط تبلیغ کنندگان در انگلیس مورد استفاده قرار گرفته است، به آن‌ها کمک می‌کند منافع خود را در زمینه‌ی فروش آگهی، بهتر بررسی کنند.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه 1386/03/21 توسط ابوحامد

 

براي دانلود كردن اين كليپ تبليغاتي ابتدا روي تصوير زير راست كليك كرده،
سپس روي
گزينه (Save Target as) كليك كنيد.

دانلود تيزر تبليغاتي شركت نايك

 

عنوان: حركت آني

شركت تبليغاتي سازنده: VillarRosàs

محل اجرا: اسپانيا

تبليغ دهنده: شركت نايك (Nike)

مدت تيزر: 60 ثانيه

حجم فايل: 4.911 مگابايت


نوشته شده در تاريخ دوشنبه 1386/03/21 توسط ابوحامد

يك تبليغ ساده اما بسيار تاثيرگذار

 

آگهي تبليغات ضد سيگار

 

تصوير فوق يك تبليغ چاپي بسيار خلاقانه و تاثيرگذار با عنوان "مرگ بدن" است كه توسط شركت BBDO براي موسسه درماني الغنيم كويت طراحي شده است. اين آگهي تبليغاتي ضد دخانيات براي اولين بار در تاريخ 3/1/2007 در شهر سفط كويت به نمايش درآمد. آگهي يك نخ سيگار را درون زمينه اي سياه به تصوير كشيده است كه قسمت سفيد سيگار به شكل كفني كه روي فردي كشيده شده باشد نمايش داده شده است.

طراح با اين تصوير سعي در القاي اين مفهوم را دارد كه  فرديكه سيگار مي كشد در واقع خود را كفن كرده است !

در اين اثر تبليغاتي اصل سادگي به خوبي رعايت شده است. همچنين استفاده خلاقانه از يك متافور تصويري بر تاثيرگذاري آن افروده است.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه 1386/03/21 توسط ابوحامد

طوفان " گونو" پايتخت عمان را درنورديد و به ايران رسيد؛
خبرگزاري عربستان ادعا کرد اين طوفان با سرعت 170 کيلومتر در ساعت به سمت تهران در حرکت است! / وزارت کشور ايران هشدار داد:
مردم مناطق ساحلي و کناره رودخانه ها را ترک کنند


طوفان " گونو" که از سمت جنوب حرکت کرده است و پيش بيني مي‌شود سواحل جنوبي کشورمان را فراگيرد، هم اکنون به مسقط پايتخت عمان رسيده است . براساس اين گزارش ، شدت و سرعت اين طوفان به حدي بود که برق پايتخت عمان به طور کامل قطع شده وهمچنين منجر به قطع درختان و خسارتهاي زيادي به ساختمانها شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، شبکه العربيه لحظاتي پيش از وقوع طوفان شديد موسوم به " گونو" درمسقط پايتخت عمان خبر داد .
براساس اين گزارش ، شدت و سرعت اين طوفان به حدي بود که برق پايتخت عمان به طور کامل قطع شده وهمچنين منجر به قطع درختان و خسارتهاي زيادي به ساختمانها شده است .
شبکه العربيه اعلام کرد : سرعت امواج و ارتفاع طوفان همچنان در حال افزايش است . پيش بيني مي‌شود اين طوفان طي دو روز آينده نيز ادامه پيدا کند.
براساس اين گزارش، سيل در اثر طوفان ، تمامي خيابانهاي پايتخت عمان را فراگرفته است .
گفتني است سازمان هواشناسي کشورمان نيز پيش بيني کرده است که اين طوفان تا ساعات آينده به سواحل جنوبي ايران خواهد رسيد.
برهمين اساس صبح امروز وزارت کشور طي اطلاعيه‌اي، ضمن هشدار وقوع سيل و امواجي با ارتفاع 2 تا 5 متر از تمامي هموطناني که در استانهاي جنوب شرق کشور ساکن هستند تقاضا کرده است تا ضمن حفظ آرامش و خون سردي   و همکاري با مسئولان محلي، مناطق ساحلي و کناره رودخانه ها را سريعا ترک نموده و به مناطق امن و دور از ساحل دريا و کناره رودخانه ها پناه ببرند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، در اين اطلاعيه اي آمده است بر اساس اعلام سازمان هواشناسي کشور، با توجه به نزديک شدن طوفان حاره اي " گونو " از سمت درياي عمان طي ساعات آينده به سوي سواحل ايران به خصوص مناطق جاسک و چابهار ، پيش بيني مي شود بارشهاي رگباري همراه با رعد و برق و مواج بودن درياي عمان از اوايل روز چهارشنبه تا روز پنج شنبه در شهرهاي ساحلي استانهاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان و تنگه هرمز علاوه بر جاري شدن سيل موجب مواج شدن دريا با موج هايي به ارتفاع 2 تا پنج متر گردد ، بنابراين خطر آبگرفتگي سواحل اين مناطق را تهديد مي نمايد.
در اين اطلاعيه از تمامي هموطناني که در استانهاي جنوب شرق کشور ساکن هستند تقاضا شده، ضمن حفظ آرامش و خون سردي   و همکاري با مسئولان محلي، مناطق ساحلي و کناره رودخانه ها را سريعا ترک نموده و به مناطق امن و دور از ساحل دريا و کناره رودخانه ها پناه ببرند.
مسئولان محلي و ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه استان و شهرستان ها به همراه تمامي دستگاههاي اجرايي با تمام توان هموطنان را در اين خصوص ياري خواهند نمود.
شايان ذکر است ، ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه کشور ضمن تشکيل جلسه، هماهنگي هاي لازم را در جهت فراهم نمودن امکانات و تجهيزات مورد نياز بعمل آورده و تمامي اعضاي ستاد حوادث در حال آماده باش کامل هستند همچنين توصيه مي شود هموطنان با گوش دادن به راديوهاي محلي سعي در جريان لحظه به لحظه روند وقايع و اقدامات بعمل آمده و درخواستهاي مسئولان محلي قرار بگيرند.

در همين حال ستاد حوادث غير مترقبه استان هرمزگان با اعلام حالت فوق العاده از مردم خواست تا ساحل را ترک و در منازلشان باقي بمانند زيرا تا ساعتي ديگر طوفان گونو به بندرعباس مي رسد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران ستاد حوادث غيرمترقبه استان هرمزگان از مردم شهرهاي ساحلي استان خواست تا ضمن عدم حضور در ساحل درب و پنجره هاي خانه خود را نيز مستحکم کرده و از حضور در سطح شهر براي 2 تا 5 ساعت آينده جلوگيري کنند .

اين طوفان که دقايقي قبل کشور عمان را در نورديده است به استانهاي ساحلي کشورمان در جنوب  خواهد رسيد و ممکن است وضعيت ساحل براي ساعات آينده به شدت طوفاني و مخرب باشد .

بر اين اساس يگانهاي امدادي استان هرمزگان همگي در حالت آماده باش بوده و نيروي انتظامي و شهرداريها در حال دور کردن مردم از حدود ساحل هستند .

همچنين ستاد حوادث غيرمترقبه همچنين از مردم خواسته است در صورت وقوع هر گونه حادثه و پيشامدي آرامش خود را حفظ کرده و به خصوص مراقب کودکان و سالمندان باشند .

در همين حال خبرگزاري عربستان ادعا کرد اين طوفان با سرعت 170 کيلومتر در ساعت به سمت تهران در حرکت است!

كارشناس مركز هواشناسي كشور نيز در اين مورد تاكيد كرد: امكان رسيدن توفان گونو به تهران وجود ندارد.

يكي از كارشناسان مركز هواشناسي كشور با اعلام اين خبر، افزود: توفان گونو به سبب نزديكي غير معمول توفان حاره‌اي از سمت درياي عمان به سوي سواحل جنوبي كشور وزش باد شديد با سرعت بيش از 30 متر بر ثانيه را در شهرهاي ساحلي استان سيستان و بلوچستان و هرمزگان به همراه دارد.
وي ادامه داد: اين توفان همراه با رعد و برق و رگبار شديد بوده و مواج شدن درياي عمان را نيز از روز چهارشنبه تا روز جمعه به همراه خواهد داشت.

طوفان همراه با باران شديد چابهار را فرا گرفته است


نماينده مردم زاهدان گفت: پرواز استاندار و مسئولان استان به چابهار، به دليل شدت طوفان، نتوانست در فرودگاه چابهار فرود آيد.
حسينعلي شهرياري با اعلام اين خبر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مسئولان استان و اعضاي ستاد بحران به منظور بررسي وضعيت موجود در چابهار و وخامت اوضاع جوي به صورت زميني به اين شهر رفته‌اند.
وي با اشاره به اينكه ستاد بحران در چابهار تشكيل شده است، گفت: تا كنون هيچ آماري از تلفات احتمالي گزارش نشده است اما طبق اخبار موجود، طوفان همراه با باران شديد چابهار را فراگرفته است.
شهرياري تأكيد كرد: ستاد بحران هم‌اكنون در زاهدان نيز فعال است و تا پايان طوفان فعال خواهد بود.
در همين حال معاون رئيس ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه كشور گفت: در حال حاضر طوفان گونو چابهار، كنارك و جاسك را با سرعت 110 كيلومتر در سرعت تحت تاثير قرار داده است.
اكبرپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اخباري مبني بر رسيدن طوفان گونو به تهران تصريح كرد: اين طوفان از امروز صبح در مناطق جنوبي مانند چابهار، كنارك و جاسك محسوس و با بارش باران و سرعت باد 110 كيلومتر در سرعت همراه است، ضمن اينکه در حال حاضر اين طوفان در حال تغيير جهت به سمت تنگه هرمز است و پيش‌بيني مي‌شود اواخر امروز و امشب به استان هرمزگان برسد.
وي با بيان اينكه بسيار بعيد است طوفان گونو به تهران برسد خاطرنشان كرد: به هيچ عنوان هيچ تحليل و پيش بيني‌ نشده كه اين طوفان به تهران برسد.
معاون رئيس ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه كشور از تشكيل جلسه اين ستاد در وزارت كشور با حضور مسئولان خبر داد و گفت: اين طوفان کاملاً کنترل و مديريت مي‌شود به نحوي كه كمترين آسيبي داشته باشد ضمن اينکه تا به حال هم اين ستاد مردم را در مناطق امن مستقر كرده و تمام تسهيلات را انديشيده است./گ


YJC - انتهاي خبر // باشگاه خبرنگاران جوان//www.Yjc.ir


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 1386/03/16 توسط ابوحامد

ديده‌بان گردان به امام چه نوشته بود؟

«حسينعلي ـ ق»، يكي از رزمندگان دفاع مقدس، در پيامي براي «بازتاب»‌، خاطره‌اي شنيدني را تشريح كرده است: گرماگرم عمليات «کربلاي 5» بود. عملياتي که پس از شکست عمليات «کربلاي 4» به دستور کلي و صريح امام راحل(ره) انجام گرفته بود. در اين عمليات، کمر ارتش عراق را شکست و تلفات سنگيني براي آنها داشت. بنا بر اخباري که از طريق شنود بيسيم عراقي‌ها مي‌رسيد، تيپ‌هاي عراقي در کمتر از يک نيم‌روز متلاشي مي‌شدند و البته تلفات ما نيز در روزهاي اوج درگيري، در حد يک گردان در روز بود.

در سنگر ستاد خط لشکر کربلا، لشکر غيور، شجاع و هميشه پيروز سرزمين نسل‌هاي پيشتازان شيعه علوي يعني مازندران، در کنار کانال پرورش ماهي (خشک شده) به اتفاق برادر پاسدار حمدالله صادقي بوديم. يکي از روحانيون جوان که در آفريقا فعاليت تبليغي مي‌کرد، به سنگر ما وارد شد و گفت، مقاديري سکه تبرکي امام دارد و مي‌خواهد شخصا به يکايک رزمندگان در خط اهدا نمايد. خط مقدم کمي جلوتر (کانال زوجي) بود و درگيري‌ها نيز به شدت شب و روز ادامه داشت. ايشان به وسيله موتور سيکلت به خط مقدم فرستاده شد و بعد از دو ساعتي برگشت. بسيار هيجان‌زده بود. تکه کاغذي در دست داشت، مي‌گفت اين پيام يک رزمنده بسيجي به امام (راحل) است.

او گفت، سکه‌ها را بين يک يک رزمندگان توزيع کرده و تنها دو سکه باقي مانده بود که رزمنده‌اي آمد و يکي را گرفت و گفت: «مي‌توانم خواهش کنم سکه آخر را براي هم‌رزم ديده‌بانم نگه داريد؟ چند دقيقه ديگر بعد از رفتن من مي‌آيد، او خبر اين سکه‌ها را شنيده و بيتاب دريافت آن است، چون بوي امام مي‌دهد».

چند دقيقه بعد جوان رزمنده وارد سنگر روحاني شد. او وقتي سکه را گرفت، اظهار کرد که پيامي براي امام (راحل) دارد و مي‌خواهد که ايشان شخصا به دست امام برساند. روحاني جوان گفت، من خودم نمي‌توانم به امام برسانم ولي مي‌توانم به کسي بدهم که شخصا به دست امام برساند.

او کاغذي خواست که پيامش را بنويسد، کسي کاغذ نداشت. روحاني به ايشان گفت برو کاغذ پيدا کن من تا يک ساعت ديگر اينجا هستم تا پيامت را بياوري. او رفت و بعد از چند دقيقه برگشت و گفت کاغذ پيدا نکرده و فرصتش کم است، لذا گوشه‌اي از کاغذ کالک (نقشه) ديده‌باني را پاره و کلماتي کوتاه نوشت و در حالي که به دست روحاني مي‌داد از او خواهش کرد، بدون آن‌که پيام را بخواند، بعدا در پاکتي بگذارد و به امام برساند.

وقتي روحاني داشت به سنگر ما برمي‌گشت، دو نفر از رزمندگاني که شاهد تحويل اين پيام بودند، به او حرفي زدند که چند دقيقه زمان مسيرش تا سنگر ما برايش به اندازه روزها گذشت. به ايشان گفتند، جواني که به شما متن پيام را داده، بعد از رفتن از پيش، شما شهيد شده است.

روحاني جوان با ما مشورت کرد و گفت: من قول دادم پيام را نخوانم ولي حالا که شهيد شده، من اين پيام را مي‌خواهم بخوانم.

تکه کاغذ مثلثي شکل را آرام باز کرد و متن پيام را براي ما خواند. پيامي که پس از بيست سال، هنوز در عمق وجودم محفوظ است.

پيام چنين بود: «امام جان، اي کاش پس از شهادتم، مقداري از خاک زير نعلين شما را بر چهره خونينم مي‌ماليدند تا در روز قيامت در پيشگاه خدا افتخار کنم که خاک زير پاي امام بوده‌ام.
سيدحميد هاشمي، شلمچه، 27/10/1365»
دقايق طولاني گذشت تا جماعت حاضر در سنگر بتوانند هق هق گريه و اشک‌هاي خود را کنترل نمايند.

من اين قصه را براي دوستان در جاهاي مختلف نقل کردم. جالب اينجا بود که هرچه مکان نقل اين واقعه از جبهه دورتر مي‌شد، شدت تأثر افراد شنونده، کمتر بود.
به راستي امام كه بود که جوانان بسيجي اين‌گونه با او ارتباط قلبي برقرار مي‌کردند؟ ارتباطي که شايد به مراتب قوي‌تر از کساني بود که با ايشان ارتباط فيزيکي نزديک داشتند.

نمي‌دانم از اين «پير مراد» بگويم يا از آن «مريدان مخلص»، از اين «پير عشق» بگويم يا از آن «دلدادگان عاشق»، از آن «گرفتار خال لب دوست» بگويم يا از آن «غواصان بحر عشق»، با کدام حال و کدام قلم؟

به راستي نظام جمهوري اسلامي فعلي ما، در عمل همان نظامي است که مد نظرامام راحل بود؟ چقدر با نظام مورد نظر امام فاصله داريم و براي کاهش اين فاصله چه کرده‌ايم؟ بزرگان روحاني ما تا چه اندازه بر محور ديدگاه‌ها، منش و روش امام حرکت مي‌کنند؟ مردم ما تا چه اندازه با روح حرکت امام در عقيده و عمل همراه هستند.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 1386/03/16 توسط ابوحامد

نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/13 توسط ابوحامد

امام خميني (ره) در ديدار مردمي
ديدار شخصيت هاي سياسي خارجي با امام خميني (ره)
امام خميني (ره) در جمع خانواده
امام خميني (ره) و حاج آقا احمد خميني (ره)
امام خميني (ره)
امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري
امام خميني (ره)
امام خميني (ره) و انتخابات
ديدار بازيكنان تيم ملي فوتبال با امام خميني (ره) در جماران
امام خميني (ره)
امام خميني (ره) هنگام فريضه نماز
امام خميني (ره) هنگام ورود به ايران در هواپيما
امام خميني (ره) هنگام ورود به ايران در فرودگاه مهرآباد تهران
امام خميني (ره) هنگام ورود به ايران در فرودگاه مهرآباد تهران
سخنراني امام خميني (ره) در بهشت زهرا (س)
مراسم سرود مقابل حضرت امام خميني (ره) در بهشت زهرا (س)
ديدار پرسنل نيروي هوايي با امام خميني(ره)
امام خميني(ره) در ديدار مردمي
امام خميني(ره) در ديدار مردمي
ديدار خلبانان با امام خميني(ره)
شهيد محمد علي رجايي در ديدار با امام خميني(ره)
ديدار هيات دولت شهيد رجايي با امام خميني (ره)
ديدار روحانيون با امام خميني(ره)
حاج آقا احمد خميني و امام خميني (ره)
امام خميني (ره)
امام خميني (ره)
امام خميني (ره)
امام خميني (ره)
امام خميني (ره)
امام خميني (ره) در نوفل لوشاتو واقع در كشور فرانسه
امام خميني (ره)

نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/13 توسط ابوحامد

اتوموبيل‌هاي حامل امام خميني بعد از گذشت 29 سال خاك مي‌خورد

با گذشت 29 سال از پيروزي انقلاب، اتوموبيل‌هايي كه امام خميني بعد از ورود به ايران سوار بر آنها شد، در پاركينگ موسسه عروج فيلم خاك مي‌خورد و به دليل عدم مراقبت در معرض نابودي قرار دارد.

اگر فيلم‌هاي مربوط به ورود بنيانگذار انقلاب اسلامي به ايران را ديده باشيد، به خاطر داريد كه امام بعد از پياده شدن از هواپيما سوار بر يك بنز سورمه‌اي رنگ مي‌شوند. روايت است كه امام در مقطعي از مسير خطاب به همراهان مي‌گويند كه مي‌خواهند سوار بر اتوموبيلي شوند كه توليد ايران باشد. همراهان نيز يك اتوموبيل پيكان براي امام فراهم مي‌كنند. اينكه اين دو اتوموبيل چگونه و طي چه مراحلي به پاركينگ موسسه عروج فيلم منتقل شد، مساله‌اي است كه اطلاع چندان دقيقي از آن در دست نيست اما شايد جالب باشد كه اين دو اتوموبيل سال‌هاست در پاركينگ موسسه عروج فيلم خاك مي‌خورد و همانطور كه در اين تصاوير مي‌بينيد، حجم گرد و غبار جمع شده بر روي اين دو اتوموبيل نشان مي‌دهد سال‌هاست حتي يك سطل آب ناقابل هم بر روي آن ريخته نشده است. يكي از كاركنان اين موسسه كه نمي‌خواهد نامش فاش شود مي‌گويد: در سال‌هاي قبل يكبار چرخ اتوموبيل پيكان پنچر شد. بر زير اتوموبيل جَك زده شد تا يك لاستيك ديگر جايگزين شود اما بيش از يك سال اين اتوموبيل بر روي جك بود و لاستيك سالم فراهم نشد!

نكته قابل توجه اين ماجرا اين است كه موسسه عروج فيلم براي ساخت فيلم « صنوبر» به كارگرداني مجتبي راعي و فيلم «‌ فرزند صبح» اثر در دست ساخت بهروز افخمي كه هر دو به مقاطع مختلف زندگي امام خميني مي‌پردازدند؛ هزينه‌هاي بسيار سنگيني را متقبل شده كه طبق شنيده‌ها بيش از يك ميليارد تومان براي هر يك از اين پروژه‌ها بوده است اما اين موسسه از خريد دو عدد چادر ـ كه قيمت تقريبي آن در بازار كمتر از بيست هزار تومان است ـ  براي انداختن بر روي اين اتوموبيل‌ها دريغ كرده است.

امروز در دنيا، هر آنچه كه متعلق به شخصيت‌هاي مهم و تاثير گذار است، اهميتي فراوان دارد و معمولا از وسايلي كه زماني مورد استفاده شخصيت‌هاي بزرگ بوده، در موزه‌ها و در شرايطي خاص نگهداري مي‌شود. اما اتفاقي كه درباره اين دو اتوموبيل افتاده بسيار عجيب و قابل تامل است.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/13 توسط ابوحامد

 آيت الله جوادي: اگر سقيفه نبود، حادثه كربلا نبود

آيت الله جوادي آملي گفت: اگر جريان سقيفه حاكم نمي‌شد، حادثه كربلا اتفاق نمي‌افتاد.

به گزارش مركز خبر حوزه علميه قم، آيت الله جوادي آملي در ديدار جمعي از طلاب، دانشجويان و فرماندهان نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه خطبه حضرت زهرا(س) متضمن مباحث عميق معرفتي و نكات لازم در زمينه حكومت داري است، گفت: 35 سال قبل از آنكه حضرت علي(ع) آن معارف عميق را كه در نهج‌البلاغه آمده است بفرمايند، حضرت زهرا(س) در خطبه‌اي كه پس از رحلت پدرشان ايران نمودند، بيان كردند.

وي با اشاره به وجود مباحث توحيدي، درس هاي اخلاقي و نكاتي پيرامون قضا و اجراء در حكومت ديني در خطبه حضرت زهرا(س) گفت: تمام اين دردها، ناله ها و اشك ها در مراسم صديقه طاهره(س) به خاطر محروميت جامعه از آن مقامات نوراني است.

امام جمعه موقت قم با بيان اينكه مصحف فاطمي از منابع علوم امامان(ع) است، افزود: متأسفانه نگذاشتند علم و عقل بر جامعه حاكم شود و گرنه جامعه عقل و علم را به خوبي مي شود اداره كرد و نيازي نيست تا براي امر به معروف و نهي از منكر در آن متوسل به قوه قهريه شد


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/13 توسط ابوحامد

  متن کامل سخنرانی امام در سیزده خرداد 1342

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مخالفت رژیم با اساس اسلام

 

الان عصرعاشورا ست... گاهی که وقایع روزعاشورا را از نظر می گذرانم، این سؤال برایم پیش می آید که اگر بنی امیه و دستگاه یزید بن معاویه ، تنها با حسین سرجنگ داشتند، آن رفتار وحشیانه وخلاف انسانی چه بود که در روز عاشورا با زنهای بی پناه و اطفال بیگناه مرتکب شدند؟ بچه خردسال چه تقصیر داشت؟ زنها چه تقصیر داشتند؟ نظرم این است آنها با اساس سر و کار داشتند، بنی هاشم را نمی خواستند ، بنی امیه با بنی هاشم مخالفت داشتند، نمی خواستند شجره طیبه باشد. همین فکر در ایران[ وجود] داشت. اینها با بچه های شانزده- هفده ساله ما چه کار داشتند؟ سید شانزده- هفده ساله به شاه چه کرده بود؟ به دولت چه کرده بود؟ به دستگاه های سفاک چه کرده بود؟ لکن این فکر پیش می آید که اینها با اساس مخالفند، با بچه مخالف نیستند. اینها نمی خواهند که اساس موجود باشد؛ اینها نمی خواهند صغیر و کبیر ما موجود باشد.

 

اسرائیل، دشمن اسلام وایران

 

اسرائیل نمی خواهد دراین مملکت دانشمند باشد، اسرائیل نمی خواهد در این مملکت قرآن باشد؛ اسرائیل نمی خواهد دراین مملکت علمای دین باشند؛ اسرائیل نمی خواهد در این مملکت احکام اسلام باشد . اسرائیل به دعوت عمال سیاه خود، مدرسه (فیضیه قم و طالبیه تبریز) را کوبید. ما را می کوبند، شما ملت را می کوبند. می خواهد اقتصاد شما را قبضه کند؛ می خواهد زراعت و تجارت شما را از بین ببرد؛ می خواهد در این مملکت ، دارای ثروتی نباشد، ثروتها را تصاحب کند به دست عمال خود. این چیزهایی که مانع هستند، چیزهایی که سد راه هستند، این سدها را می شکند؛ قرآن سد راه است، باید شکسته شود ؛ روحانیت سد راه است ، باید شکسته شود ؛ مدرسه فیضیه سد راه است، باید خراب شود ؛ طلاب علوم دینیه ممکن است بعدها سد راه بشوند، باید از پشت بام بیفتند، باید سر و دست آنها شکسته شود برای اینکه اسرائیل به منافع خودش برسد ؛ دولت ما به تبعیت اسرائیل به ما اهانت می کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/13 توسط ابوحامد

 

 

»یکی ازکاندیداهای زن پارلمان بلژیک وعده عجیبی به رای دهندگان این کشور داده است .

به گزارش البرزیکی اززنان کاندیدای حزب NEE این کشور به 40 هزار رای دهنده اول که به وی رای دهند وعده نوعی جدید ازسکس را داده است!

این گزارش می افزاید : "تانیا در وکس " ازکاندیداهای این حزب علاوه برپذیرش ایجاد 400هزارشغل که توسط حزب حامی خود به مردم ارایه شده با این وعده خود موجب بروز تنش هایی درمیان مردم ومسوولان این کشور شده است .

این زن تصاویری ازخود را درسطح پایتخت بلژیک به نمایش گذاشته که دراین تصاویر هیچ لباسی برتن ندارد .

یکی ازبیلبوردهای مورد استفاده قرارگرفته توسط این زن

او درتصاویری که ازخودپخش کرده بدون رعایت اخلاق انسانی وحتی رعایت آداب اولیه یک سناتور تن عریان خود را عرضه کرده است .

او چند نوع ازاین تصاویر را درتبلیغات خود بکار برده که درهیچ یک ازآنها پوششی برای اعضای بدن خود درنظرنگرفته است .

دراین تصاویر این زن برای خود از دوبال که درطراحی ها برای فرشتگان استفاده میشود نیز بهره برده است .

وی دریکی از40 تصویر خود لباسی سفید برتن دارد که مانند دیگرتصاویرش دارای دوبال بوده ودرحال بیرون کشیدن یک مرد ازداخل رودخانه بعنوان ناجی است .

دست دادگستر این زن ناجی دریکی ازاین تصاویر برسر یاسر عرفات نیز کشیده شده و وی حتی از توهین به کلیسا نیز دریغ نکرده ودریکی ازتصاویرش که نمایی ازکلیسا را نشان میدهد خود را مصلوب کرده است .

آغاز چنین تبلیغاتی با این وعده انتخاباتی موجب شده تا خبرنگاران بیشتری این زن را مورد توجه قرارداده و حاشیه های انتخابات این کشور را با وی مرتبط سازند .

این وعده انتخاباتی پس ازماجرای پرسروصدای انتخابات ایتالیا میتواند دومین گام بزرگ کشاندن فساد اخلاقی به رقابتهای سیاسی بعنوان یک امتیاز! محسوب شود.

 


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/06 توسط ابوحامد

گروه خبر- فیلم سید محمد خاتمی در حالی که در حال خوش و بش کردن صمیمانه با یک خانم نسبتا جوان است، وارد اینترنت شد.

به گزارش پایگاه خبری "مبارزین"، این فیلم که در برنامه سالگرد دوم خرداد گرفته شده، رییس جمهور سابق ایران را در حال دست دادن با یک خانم نشان می دهد که سپهر نیوز بخش کوتاهی از این فیلم  را بر روی سایت خود قرار داده است.
 
باید منتظر ماند تا واکنش محافلی که احمدی نژاد را به خاطر بوسه زدن بر دست معلم  60 ساله خود، مورد شماتت قرار دادند، دید.

این فیلم را ببینیند!


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/06 توسط ابوحامد

یکی از دلایل موفقیت در دفاع مقدس، نوع نگاه فرماندهان جنگ به موقعیتها پست های فرماندهی بود. آنها حتی الامکان از پذیرفتن مقام خودداری می کردند و در صورتی که توان آن را نداشتند به هیچ عنوان زیر بار آن نمی رفتند و پذیرفتن آن را تنها با معیار کارایی و به عنوان وظیفه قبول می کردند و در صورتی که فردی را بهتر و کاراتر از خود می دیدند حتما مقام خود را واگذار می نمودند



در ایام گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ،روز ملی حماسه و ایثار ، یکی از همرزمان شهید حاج حسین خرازی، فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) با ارسال نوشتاری ، ضمن اشاره به ویژگی های برجسته اخلاقی این سردار جبهه های نبرد حق علیه باطل به بیان برخی نکته های آموزنده از زندگی و مشی اخلاقی وی می پردازد به امید اینکه مسئولین و مدیران کشور با خواندن این مطالب آن را الگویی در جهت بهبود شیوه مدیریت خود قرار دهند.

1) برنامه ریزی و آمادگی برای کلیه احتمالات

یکی از خصوصیات بارز شهید خرازی برنامه ریزی و در نظر گرفتن کلیه احتمالات به ویژه در هنگام عملیاتها بود. این خصوصیت را می توانستیم در هنگام توجیه فرماندهان لشکر قبل یا حین عملیاتها بویژه عملیاتهای سختی چون کربلای 4 و 5 مشاهده کنیم. به طور نمونه به یکی از این موارد اشاره می کنم. شب عملیات کربلای 5 حاج حسین خرازی در حال توجیه نمودن حاج اسماعیل صادقی فرمانده گردان « یازهرا (س)» بود. گردان یازهرا(س) قرار بود اولین گردانی باشد که پس از شکسته شدن خط دشمن عملیاتی را در خطوط بعدی دشمن انجام دهد. حاج اسماعیل سئوالات بسیاری را در مورد احتمالات مختلفی که می توانست برای نیروهایش در خلال عملیات پیش بیاید مطرح می نمود. حاج حسین نیز با درایتی بالا کلیه احتمالات را از موفق ترین تا سخت ترین شرایط را به همراه طرحهای مقتضی برای او بیان می کرد. این امر باعث می شد که فرماندهان در هنگام برخورد با شرایط مختلف با توجه به رایزنی ها و بررسی های قبلی در کوتاه ترین زمان بهترین اقدام را دنبال نمایند.

مسلما اگر این قبیل درایتها و برنامه ریزی ها در میان نیروهای اسلام نبود انجام چنین عملیاتهای حساس در آن مناطق سخت امکان پذیر نبود. فلذا برنامه ریزی برای آینده با در نظر گرفتن کلیه ظرفیتها، محدودیتها و احتمالات لازمه یک سیستم پویا و فعال می باشد. این امر در امر مملکت داری به ویژه در شرایط سختی که کشور ما بواسطه فشارهای غرب قرار دارد، امری خطیر و گریز ناپذیر برای کلیه مدیران و مسئولین کشور است.

2) اوج اخلاص و شکرگزاری

عملیات کربلای 5 در یکی از سخت ترین مناطق عملیاتی آغاز شد. بسیاری از محورهای عملیات در شب عملیات باز نشد و عملا طرحهای اولیه با مشکلات عدیده ای روبرو شده بود. یکی از دوستان اطلاعات عملیات تعریف می کرد صبح روز اول عملیات با حاج حسین در حال بررسی شرایط منطقه عملیاتی بودیم که به ما اطلاع دادند که یکی از محورهای مهم با رشادت نیروهای اسلام باز شد حاج حسین به محض شنیدن این خبر بلافاصله سجاده خود را پهن و دو سجده شکر انجام داد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/06 توسط ابوحامد

خبرگزارى آريا- وارن بوفت دومين مرد ثروتمند جهان پس از بيل گيتز است.

به گزارش سرويس رسانه آريا؛ بوفت در مصاحبه اى يک ساعته با سى ان بى سى به عنوان دومين مرد ثروتمند جهان که 31 ميليارد دلار معادل 85% ثروت خود را به بنياد هاى خيريه داده است؛ نکات جالبى از خصوصيات ويژه خود را فاش کرده است که شايد براى اصلاح اخلاقى بعضى از تازه بدوران رسيده ها مفيد و براى مابقى افراد جالب باشد.

نکات ذيل جنبه هاى جالب زندگى وارن بوفت است:

- او اولين سهام خود را در سن 11 سالگى خريد و الان حسرت مى خورد که چرا اينقدر دير شروع کرده است.

- يک مزرعه کوچک را در سن 14 سالگى با پس انداز هاى حاصل از تحويل روزنامه به درب منازل خريدارى کرد.

- هنوز در منزلى سه خوابه در منطقه مرکزى شهر اوماها زندگى مى کند که 50 سال پيش بعد از ازدواج خريدارى کرد.او معتقد است که هر آنچه نياز دارد در اين خانه هست. حياط خانه اش نه ديوار دارد نه حصار.

- خودش رانندگى مى کند ؛ نه راننده اى دارد و نه محافظى.

- تا بحال با جت خصوصى مسافرت نکرده است اگر چه مالک بزرگترين شرکت جت خصوصى جهان است.

- شرکتش ، برکشاير هاثوى مالک 63 شرکت ديگر است.او هرساله فقط يک نامه به مسئولان اجرايى شرکت هايش مى نويسدو اهداف سال را براى آنها تبيين مى کند.بر مبناى قاعده طبيعى او هرگز جلسه و تماسى با آنها نمى گيرد.

- براى مسئولان اجرايى شرکت هايش فقط دو قانون را تعيين کرده است:

- قانون 1: پول سهامدارانتان را بباد ندهيد

- قانون 2: قانون اول را فراموش نکنيد.

- در مقابل جماعت هاى انبوه ظاهر نمى شود.کارش در خانه هم درست کردن و خوردن پاپ کورن و تماشاى تلويزيون است.

- بيل گيتس ثروتمند ترين مرد جهان اولين بار 5 سال پيش با او ملاقات کرد.برداشت بيل گيتس آن بود که وجه مشترکى با وارن بوفت نخواهد داشت براى همين فقط براى يک جلسه نيم ساعته برنامه ريزى کرده بود؛ اما وقتى که گيتس با او ملاقات کرد جلسه آنها ده ساعت طول کشيدو بيل گيتس پس از آن از طرفداران وارن بوفت شد.

- وارن بوفت نه تلفن همراه با خود دارد و نه رايانه اى بر روى ميز کارش.

- توصيه او هم به جوانان اينست که: از کارت هاى اعتبارى دورى کنيد و خودتان سرمايه گذارى کنيد.



نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/06 توسط ابوحامد


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/06 توسط ابوحامد

این بنا از محرمانه ترین پایگاه های شوروی به شمار می رفت.به اختصار این مرکز را GO-42 نام گذاری کردند. این مکان به عنوان مرکز تلگراف و تلفن یا به طور کلی مرکز ارتباطات شوروی به شمار می آمد.GO-42 به عنوان یکی از مکان های اصلی ارتباطات برای مقابله با حملات هوایی به شمار می رفت. این موزه در 60 متری زیر زمین ,واقع شده است. اگر شما از این موزه دیدن کنید تمام سالن ها و اتاق های مربوطه به افسران شوروی را مشاهده خواهید کرد که در آن وسایل نظام ارتباطاتی زمان شوروی قابل رویت می باشد.

تاریخچه ی این مرکز

GO-42 در مرکز مسکو در منطقه ای به نام تاگانکا قرار گرفته است و از مترو 150 متر فاصله دارد.ساختمان های این ناحیه مربوط به قرن 19 میلادی می باشند و ورودی اصلی به این موزه به وسیله ی یک ساختمان که نمای آن شبیه به ساختمان های قرن 19 است احاطه شده است. این مقر به یک آسانسور پر سرعت مجهز است که از 4 سالن بزرگ تشکیل شده و قطر هرکدام 9 متر است و بین هرکدام از این سالن ها راه های ازتباطاتی وجود دارد. سالن N-1 مقر وزیر ارتباطات و همکارانش بود. سالن N-4 مقر مرکز ارتباطات پدافند هوایی مسکو بود.طراحی های این مرکز سری بین سال های 1950 تا 1951 صورت گرفت و ساخت این موزه در سال 1952 شروع و در سال 1956 پایان یافت.از همان سال (1956) این موزه با 1000 افسر آغاز به کار کرد.این تونل زیرزمینی ژنراتور الکتریکی و همچنین ذخیره ی آب و غدا به مدت 90 روز را در خود جای می داد. تونل مذکور 22 سال به کار خود را ادامه می داد ولی در سال 1985 تصمیم گرفته شد تا وسایل ارتباطاتی جدید به این پایگاه اضافه کنند. پروژه ی بازسازی این پایگاه به وسیله ی شرکتی به نام متروستروی به همراه چند ارگان و شرکت مخصوص دیگر انجام شد.در سال 1990 بودجه برای بازسازی این پایگاه متوقف شد. کمی بعد مرکز تلگراف شروع به پرداخت هزینه برای بازسازی این مرکزنمود اما در سال 1995 دوباره پرداخت هزینه ها برای بازسازی قطع شد. در سال 2006 مرکز تلگراف این پایگاه را در مزایده ای به شرکت نوویک سرویس فروخت. در سال 2007 بازسازی این پایگاه آغاز شد تا این پایگاه به موزه ی جنگ سرد تبدیل شود.

این پایگاه شامل بخش های ذیل می شود :

1- پست کنترل

2- اتاق وسایل تلفن و ارتباطات

3- مرکز مربوط به افسران نظامی مسکو در زمینه ی پدافندهوایی

4- ذخایر غذا و آب

5- مرکز های کنترل رایو اکتیو

6- سینما و اداره ی تبلیغات کمونیسم

7- اتاق های فنی مجهز به ژنراتور های دیزلی و سیستم های تهویه کننده ی هوا

 

 

بنای این ساختمان شبیه ساختمان های قرن 19 می باشد.

آرم کا گ ب بر روی درب ورودی

افسران پلیس هنوز هم در این مکان ظاهر می شوند

از درب ورودی تا مرکز اصلی 6 متر فاصله دارد

راه پله های به صورت برقی و معمولی در دو جهت فعال هستند

تلفن کنترل افراد در حین ورود توسط افسر کا گ ب

پس از بازرسی و تایید مشخصات افراد وارد راهرو ها و سالن ها می شوند

خروجی اضطراری

نمای سالن ها


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 1386/03/06 توسط ابوحامد

مرکز آنلاین تحقیقات بازاریابی

 

مرکز بازارسنجی پارسیان با هدف حمایت از تولید کنندگان و صاحبان صنایع داخلی آغاز به کار کرده است. این مرکز با انجام نظرسنجی های مختلف در مورد نظرات مشتریان و ویژگی های محصولات مختلف در قالب تحقیقات بازار، اطلاعات ارزشمندی در اختیار سازمانها و شرکتهای ایرانی قرار می دهد.

افراد مختلف نیز می توانند با عضویت در این مرکز از مزایای عضویت بهره مند شودند. مرکز بازارسنجی پارسیان به کلیه اعضایی که در نظرسنجی ها شرکت می کنند پاداشهایی به صورت نقدی یا غیر نقدی پرداخت می کند. این مرکز امتیازاتی که در اختیار افراد و شرکتها قرار می دهد را به شرح زیر بیان کرده است:

 

مزایای عضویت در مرکز بازارسنجی پارسیان برای افراد:

  • کمک به ارتقای کیفیت کالاها و خدمات شرکت‌ها و موسسات

  • اطلاع از ایده‌ها، محصولات و پروژه‌های جدید شرکت‌ها و موسسات قبل از آنکه وارد بازار شوند.

  • بهره‌مندی از پاداش‌های مالی برای به شرکت در نظرسنجی‌ها

  • استفاده از خدمات ویژه مرکز بازارسنجی پارسیان

 

مزایای استفاده از خدمات مرکز بازارسنجی پارسیان برای شرکت‌ها و موسسات تولیدی و خدماتی:

  • نظرسنجی با سرعت بسیار زیاد بدون محدودیت جغرافیایی

  • امکان انتخاب و گزینش نمونه آماری باتوجه به نیاز کارفرما

  • ارتباط مستمر با پاسخ‌دهندگان و بررسی روند عقاید و نظرات آنها

  • اطمینان از صحت و درستی در تکمیل پرسش‌نامه‌ها

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با این مرکز به آدرس www.bazarsanji.com مراجعه کنید.

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1386/03/01 توسط ابوحامد

 

Ayatollah Khomeini waves to the crowds

اظهارات جيمي كارتر، رييس جمهور سابق آمريكا مبني بر اين كه بوش بدترين رئيس جمهور تاريخ ايالت متحده است، خشم نومحافظه كاران را برانگيخت.

به گزارش رجانيوز، «مايك ايوانز» نويسنده كتاب «حركت وراي عراق» در گفتگو با شبكه تلوزيوني فاكس نيوز، در واكنش به اين اظهارات گفت: كارتر دست كمي از بوش ندارد!

 وي ادامه داد: بايد نگاهي به واقعيت هاي تاريخي نيز داشته باشيم.در زمان كارتر شوروي سابق به افغانستان حمله كرد و جنگ ايران و عراق روي داد كه مقصر هردو اين ماجراها كارتر بود.

 وي ادامه داد: در زمان كارتر انقلاب امام خميني بي ثباتي خاورميانه را آغاز كرد و احمدي نژاد هم امروز تفكر وي را بر دوش مي كشد. در واقع تمام بدبختي هاي ما به سال 1979 برمي گردد!

اين نويسنده ادامه داد: اگر كارتر در آن زمان به شاه ايران كه مهمترين متحد ما بود كمك بيشتري مي كرد و مايه بيشتري مي گذاشت(!) ، وضع ما اكنون در عراق اين نبود.

ايوانز ادامه داد: من اين حقايق را مي دانم و از تاريخ هم اطلاع دارم و مي دانم كه روز انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سال 1980هفت ميليارد و نهصد ميليون دلار از بيست بانك آمريكا به حكومت ايت الله خميني انتقال داده شد.

اشاره ايوانز به قرارداد الجزاير ميان ايران و آمريكا است، كه در آن آمريكا مقداري از حساب هاي ارزي بلوكه شده ايران، را به حساب بانك مركزي جمهوري اسلامي واريز كرد.

وي سپس به طعنه گفت: كارتر رئيس جمهوري عالي است اگر نگاهي به تحولات دردسر ساز خاورميانه مانند حماس و حزب الله بيندازيم مي بينيم كه همه آن ها ريشه در مشكل ايران دارند.

ايوانز ادامه داد: كارتر با سياست احمقانه حقوق بشر خود سبب تسهيل در انقلاب ايران و باز شدن جعبه پاندوراي خاورميانه شد.
اشاره اين نويسنده آمريكايي به جعبه اي افسانه اي در يونان باستان كه با باز شدن آن شر و مشكل سراسر زمين را فراگرفت و منظور اين نويسنده از اين بيان اين است كه با روي كار امدن نظام اسلامي در ايران همه مشكلات خاورميانه آغاز شد و بلا سراسر خاورميانه را گرفت!


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1386/03/01 توسط ابوحامد

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و ادب : پس از آن که پژوهشگران متوجه شدند نسخه اصلی توبه نامه سید علی محمد شیرازی ملقب به باب در صندوق کارپردازی مجلس وجود دارد ، تصاویر جدیدی از توبه نامه های دیگر وی نیز در ایران کشف شد.

به گزارش مهر، دو تصویر تازه یافت شده از دو متن حاوی توبه نامه های دیگری از سید علی محمد شیرازی به تازگی در یکی از آرشیوها یافت شده است . این دو متن پیش از انقلاب از سوی محفل مقدس روحانی ملی ایران در مجموعه ای با نام " مجموعه آثار حضرت اعلی " در ایران منتشر شده بود. این تصاویر که به تازگی از سوی مرکز اسناد وزارت اطلاعات در اختیار پژوهشگران قرار گرفته برای نخستین بار است که در سطح وسیع منتشر می شود و سیاست رسمی آئین بهایی مانع انتشار عمومی آن است.

اصل این اسناد در محلی با عنوان "ارض اقدس" واقع در شهر حیفا در فلسطین نگهداری می شود و تصویر آنها در دهه 1350 شمسی از روی متن اصلی برداشته شده است . این دو سند با شماره 91 در " مجموعه آثار حضرت اعلی " منتشر شده و شرح آن در این کتاب این گونه است : " مجموعه تواقیع و ادعیه مبارکه حضرت باب ارواحنا فداه که به خط جناب ملاحسین (منظور میرزا حسین علی نوری است) می باشد در شیراز از نسخه خطی متعلق به سرکار خانم افسر خلیلی استنساخ عکسی شده است" .



در "مجموعه آثار حضرت اعلی" متون مختلفی گردآوری شده که همگی به انشای سیدعلی محمد شیرازی و حاوی توقیع، دعا، و لوح است و دو متن مذکور از میان این آرشیو بیرون کشیده شده است که متن آنها حاوی توبه و انابه به درگاه پروردگار از سوی وی بوده است . سید علی محمد باب در این متون از کردار گذشته خود توبه و اظهار ندامت کرده بود. بر اساس متون تاریخی، وی در سه مقطع مختلف نسبت به ادعاهای خود موضع انکار گرفته بود که بهائیان این موضوع را به شدت رد می کنند .

با پیدا شدن توبه نامه باب که به دستور میرزا تقی خان امیرکبیر و در حضور علمای آذربایجان تهیه شده بود این ادعای تاریخی مورد تردید قرار گرفت و همچنین با توجه به این دو متن صحت تاریخی این موضوع قوت می یابد


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1386/03/01 توسط ابوحامد

با پی گیری های اطلاعاتی به عمل آمده در خصوص تلاش برخی موسسات، بنیادها و سازمان های آمریکایی برای اثرگذاری در جمهوری اسلامی ایران مشخص شد این نهادها سعی دارند تحت پوشش عناوینی همچون دموکراسی سازی، حقوق بشر و غیره نقشی را ایفا نمایند که سرویس های اطلاعاتی و امنیتی آنها در سال های گذشته ، علیه کشورهای هدف مورد نظر انجام می دادند.

در خصوص خانم هاله اسفندیاری نیز به آگاهی می رساند، وی مدیر و موسس برنامه های خاورمیانه مرکز "ویلسون" در آمریکا می باشد که بودجه این موسسه از طریق کنگره آمریکا تامین می گردد. این مرکز حلقه اتصال ارتباط ایرانیان با سازمان ها و نهادهای آمریکایی بوده که با هدف توانمندسازی عرصه های موثر جامعه در راستای اهداف بیگانگان دنبال می شده است. به عنوان مثال ، رامین جهانبگلو یکی از مدعوین این مرکز بوده که از طریق بنیاد NED جذب و با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای آمریکایی، مدل فروپاشی اروپای شرقی و نقش روشنفکران در آنجا و تطبیق آن با ایران را تئوریزه کرده و به عنوان یک پروژه دنبال می نموده است.

در تحقیقات به عمل آمده خانم اسفندیاری اظهار می دارد فعالیت ها و برنامه های مربوط به ایران در برنامه خاورمیانه این مرکز، از طریق بنیاد معروف آمریکایی "سوروس" حمایت و پشتیبانی مالی شده است. (این بنیاد آمریکایی متعلق به جورج سوروس بوده که نقش کلیدی در انقلابات رنگارنگ سالهای اخیر در چند کشور داشته است).

با همکاری خانم اسفندیاری، مدیر و نماینده بنیاد آمریکایی سوروس در ایران، شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت که تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

وی در بازجویی های اولیه اظهار می دارد که بنیاد سوروس در ایران با ایجاد یک شبکه ارتباط غیررسمی و تلاش برای توسعه و گسترش آن، اهداف براندازی خود را دنبال می نموده است.

لازم به توضیح است که برخی از این بنیادها از طریق دعوت افراد برای سخنرانی، شرکت در کنفرانس، دادن پروژه های تحقیقاتی و بورس های مطالعاتی و غیره سعی در یارگیری و جذب عناصر موثر کشور و مرتبط نمودن آنها با نهادها و سازمان های تصمیم ساز و تصمیم گیر در آمریکا را داشته اند . در این میان نقش پنهان برخی عناصر اطلاعاتی آنها در این فرایند و تحت پوشش های یاد شده موثر و کلیدی می باشد.

گرچه اهداف کوتاه مدت بنیادهای مزبور، عمدتا به فعالیت های ظاهری آنها بر می گردد لکن اهداف میان مدت آنها نوعی فرهنگ سازی، نهادسازی و شبکه سازی در کشور است که به تدریج به ایجاد یک شبکه غیررسمی و مرتبط با آنها در داخل کشور منجر شده و توسعه و گسترش آن در دستور کار جدی قرار دارد.

هدف غایی و درازمدت بنیادهای مزبور نیز، توانمندسازی این شبکه در عرصه های مورد نظر و بهره گیری از آن در زمان معین در رویارویی با حاکمیت یک کشور می باشد که این مدل طراحی شده آمریکایی ها با تابلوی ظاهری و فریبنده آن، براندازی نرم را در کشور دنبال می نماید.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1386/03/01 توسط ابوحامد

اسلایدر

دانلود فیلم

>